Review: Rimmel Provocalips

Hello Everyone,

Today’s post will be a little different from the usual. I got the chance to participate in something very cool: I got to test some products for a very famous Dutch blogger, Veracamilla! She’s one of my absolute faves, so I was really pleased to be able to be involved! Me, Vera Camilla and some of her other readers tested the new Rimmel Provocalips. I got sent two of their lipsticks and today you’ll be able to read what I think of them as well as some tips and tricks for the best result!

Hallo Allemaal!

Vandaag eens een post ook in het Nederlands! Een beetje anders dan normaal, want ik blog over het algemeen in het Engels. Leuk! Weer eens  wat anders. Deze verandering heeft een hele leuke reden: Voor Blog Insiders mocht ik in samenwerking met DE Veracamilla (wie kent haar niet?) de nieuwe Rimmel Provocalips testen! Ik kreeg twee lipsticks toegestuurd en vandaag kan je lezen wat ik er van vindt en geef ik wat tips voor het beste resultaat!

I received the shade Play with Fire (a rich dark blood red) and Little Minx (a bright pink). I was really pleased with the colours I got sent. There are six shades in total and whilst they’re all amazing, some would have been less suited for my skin tone. The lipsticks have two ends, one with the colored lipstick and one with a clear topcoat.

You apply the lipstick by first applying the colour. It’s little tricky at first, because, unlike traditional lipsticks, the Provocalips are fluid and are applied like a lipgloss.

Ik ontving de kleuren Play with Fire (een intense bloedrood) en Little Minx (een felle roze). Ik was heel blij met de kleuren die ik ontving. Er zijn 6 kleuren in totaal en hoewel ze allemaal prachtig zijn, zijn ze niet allemaal even geschikt voor mijn bleke huid. De lipsticks hebben aan de ene kant een applicator met de kleur en aan de andere kant een met de heldere topcoat. 

De lipstick breng je aan door eerst de kleur op te brengen. Het is even lastig om dit in een keer netjes te doen als je de traditionele lipsticks gewend bent. De Provocalips brengen aan als een lipgloss en zijn vloeibaar. Even oefenen dus! 

This is me wearing the colour Play with Fire. This was just before I left for class. I had quite a long and busy day so was really hoping this long lasting lipstick would live up to it’s name. I had to present in front of 30 people so i needed something I could rely on! And in the afternoon I went home to celebrate my moms birthday!

Dit ben ik met de kleur Play with Fire op. Dit was net voordat ik richting college ging. Ik had een behoorlijk lange en drukke dag. Ik moest presenteren voor een groep van 30 mensen en had dus echt een lipstick nodig waar ik op kon vertrouwen! En in de middag had ik de verjaardag van mijn moeder. 

This was around 5, I had just gotten home and had some cake. It’s still on there quite nice, even after a lot of food and drink. There’s a bit less shine, but that’s about it.

Dit was rond 5 uur in de avond. Ik was net thuis en had net wat taart gegeten. De lipstick zit er nog behoorlijk goed op, zelfs na een boel eten en drinken. Alleen de glans is er een beetje af. 

This was somewhere after 1 at night. I thought it was about time to remove my make-up and go to bed! You can see a little bit of wear on the inside of my lips, but overall it’s still looks quite nice! And honestly, you noticed it a lot less in reality, it looks worse in the photo.

Dit was rond 1 uur ‘s nachts. Het was hoog tijd om mijn make-up eraf te halen en naar bed te gaan! Er is een beetje slijtage te zien aan de binnenkant van mijn lippen, maar het ziet er eigenlijk nog erg goed uit! Je ziet het in de foto ook veel erger dan in het echt. 

This is me wearing Little Minx. I love this shade! It’s perfect! Sometimes pinks make your teeth look yellow, this is not one of those. It’s gorgeous!

Don’t mind my expression here. Testing these lipsticks has taught me that I’m very bad at taking selfies. Oh boy! I amused some people at the metro station with my antics!

Hier droeg ik de kleur Little Minx. Ik ben gek op deze kleur! Sommige roze tinten willen je tanden nog weleens geel laten lijken, dit is niet zo’n kleur! Hij is prachtig!

Let hier maar niet op mijn uitdrukking haha! het testen van deze lipsticks heeft mij geleerd dat ik geen talent heb voor het maken van selfies! Ik heb heel wat mensen vermaakt toen ik op de metro stond te wachten. 

Kiss!

I unfortunately ended up having to remove this shade a little earlier than expected. I ended up falling sick in the afternoon. Removing the lipstick was quite a challenge. I really had to scrub to get it off. And when I woke up the next morning I noticed I hadn’t quite gotten it all….

I did wear it again another day, but I forgot to take pictures… I can promise that it wears just as well as the red!

Helaas moest ik de lipstick wat eerder dan gepland verwijderen. Ik werd in de middag helaas ziek. het verwijderen van de lippenstift was nog best een uitdaging! Ik heb behoorlijk moeten schrobben om het eraf te krijgen. En toen ik de volgende ochtend wakker werd bleek dat ik toch niet alles eraf had gekregen…

Ik heb de roze lippenstift nog een andere dag gedragen,, toen was ik helaas vergeten om foto te maken. Ik kan wel beloven dat deze kleur net zo goed draagt als de rode!

I have some tips for those of you new to liquid lipsticks (like me):

Ik heb wat tips opgeschreven voor degenen die vloeibare lippenstift niet gewend zijn (zoals ik):

  • The lipsticks dry very fast. You need to be precise or you’ll look like a clown. Keep some tissues on hand to remove errors. De lippenstiften drogen erg snel. Je moet precies werken om niet met een clownsmond te eindigen. Hou wat tissues bij de hand om eventuele foutjes weg te werken.
  • If you end up with a faint stain anyway, a bit of concealer can cover it up! It also helps to sharpen up your lip line. Als je toch een beetje buiten de lijntjes gaat kan de lippenstift zo snel intrekken dat je toch wat blijft zien. Dit kan je met een beetje concealer achteraf wegwerken. Zo kan je ook je liplijn een beetje strakker maken.
  • Getting neat lines with a lipgloss applicator requires a bit of practice. If it doesn’t turn out as neat as you had hoped, you can sharpen them up with a matching lip liner pencil. After applying the colored lipstick and letting it dry, touch up with some lip liner and then apply the clear topcoat. Nette lijnen krijgen met een lipgloss applicator vereist wat oefening. Als het niet helemaal zo netjes wordt als je had gehoopt kan je het wat sharper maken met een lippotlood. nadat je de kleur hebt aangebracht en hebt laten drogen kan je je lippen bijwerken, daarna breng je de doorzichtige topcoat aan.
  • Make sure you don’t let the lipstick “stack up” near the inside of you lip. It will dry to be a thick line and will flake off faster. Be sure to pick up any excess with the applicator and apply even coats. Zorg dat de lipstick zich niet ophoopt aan de binnenste rand van je lippen. Dit droogt tot een harde lijn en deze blijft niet goed zitten. Zorg dat je een teveel oppakt met de applicator en breng gelijke laagjes aan. 

I’m really pleased with these lipsticks and will be getting a few more colors. Life is hard enough, you don’t need to be worrying about you lipstick all the time. With the Provocalips, you won’t have to worry about them all day!

Ik ben erg tevreden over deze lipsticks en ga nog een paart van de andere kleuren inslaan. Het leven is al moeilijk genoeg zonder dat je je constant druk moet maken over of je lippenstift nog wel goed zit. Met de Provocalips zal dat ook niet hoeven!

I hope you liked this review as much as I enjoyed testing these lipsticks!

Ik hoop dat je deze review net zo leuk vond om te lezen als ik het vond om deze lipsticks te testen. 

Love, Renée

 

2 thoughts on “Review: Rimmel Provocalips

Leave a Reply

